Wednesday, August 13, 2008

东马巴士车票

老二告诉我说砂州的东马巴士被亚航购买。
我是第一次听到这个消息。
今天,从嫂嫂的口中得知:“早上有人去古晋,说东马的巴士票可以在网上定购,只要RM8一趟。不知道去明都鲁有没有这样的待遇?”
我询问老二。
“我听小薇说要买个人的户口RM88,然后才能从里面扣车票。要常常有坐东马车的才合算。不过如果你们要的话,可以应用她的户口定票。”老二说。
又听说在网上订购票时是从巴士车最后的位定起。
“那怎么行?坐最后的位去外地,还没到目的地,人都抖得晕倒都有份!我不行!”我说。
“如果后面的位全被人订购,那么就有机会买到前面的位。是小薇告诉我的。”老二说。
“我看不要了,还是要去明都鲁之前才买别的巴士票吧!”我说。
便宜的票一定有它便宜的原因!
我深信。

4 comments:

Tony Hii said...

This is something new to me. Thank you for the information.

长竹 said...

I think it is really a good news for those who take this bus often. This morning, I found that most of the buses are fully booked as the 1-week holiday is nearly coming. I bought 5 tickets to Btu on 16th this month, with the fares of RM28one way for each adult and RM14 for children. When comapre to RM8, it really see the different!

Tony Hii said...

You have a wonderful blog. On average you have about 2-3 posts per day. You have an excellent command of Chinese. Keep it up!

长竹 said...

谢谢你的鼓励,Tony Hii。
我是个相当「罗嗦」的人。在我的心目中,发生任何一件事,就算是小事,也值得去记载,为的是给在外地念书的三个儿女看。当然,我坚持每天都要写几行华文字,以学习。就是如此的涂涂写写..........。
谢谢你的“来访”!