Sunday, March 06, 2011

家书

(住在星加坡的六哥在星期六(2月26日)傍晚时分突然打电话给我,让我感到很高兴之外,也非常的喜悦。我盼这一天已经很多年了。六哥告诉我说他要在今年的清明节回乡探望家人-包括逝世的先父母-。离家十多年了,此番他终於看开了说要回家乡了!那应该是我激他的!哈哈!家书值万金!所以就决定记载下来这件喜事。是经过电邮一来一往的。)
写给六哥(David)及小弟(John)的信:
Sunday, February 27, 2011 3:14 PM
Subject: gathering
David,
When knowing that u will be home during Ching Ming Festival , Bro Seh is very happy and he says that Sunday morning (3rd of April) will be the best day to visit parents' grave. So, we can plan to have a gathering on Saturday night also.
I think u can come back on Friday or earlier than that,so that u have time to visit the eldest people.
John, can u join?
Welcome home!

小弟回信:
Sun, February 27, 2011 8:29:09 PMRE: gathering
Really glad that David is paying you all a visit after so many years.
I won’t be thou. Our Dad died over 40 years ago. That I sad long time.
John

David回信(他的信常常是最短的!):
Wed, March 2, 2011 9:20:45 AM
subject:[ No Subject ]
NO mail ?!
tks u
(六哥叫我把电邮信寄给六嫂,因为他在每个星期六都不在公司里,怕失误!我有几天都没收到他的回信。原来他是没收到!)

No comments: